Prijava štete na imovini
Molimo Vas da se nakon nastupanja štetnog događaja pridržavate dole navedenih radnji, a sve u cilju brze i kvalitetne procene i likvidacije štete nastale na predmetima osiguranja:
- preduzeti sve da se ograniče štetne posledice nastalog osiguranog slučaja;
- u najkraćem roku od saznanja za slučaj, obavestiti osiguravača pisanim putem, slanjem mejla na adresu stete.im@wiener.co.rs, pozivanjem Call centra 011 2209 800 i 0800 200 800 ili lično u najbližoj našoj poslovnici;
- do dolaska predstavnika osiguravača ne menjati stanje nakon nastanka osiguranog slučaja izuzev ukoliko to nije neophodno zbog javnog interesa, sprečavanja povećanja štete ili nastavka obavljanja delatnosti.
Za slučaj požara ili eksplozije:
- nastali slučaj prijaviti nadležnoj službi MUP-a uz navođenje stvari koje su uništene i oštećene;
- Zapisnik MUP-a se prilaže osiguravaču zajedno sa popisom uništenih i oštećenih stvari uz približnu naznaku vrednosti, što je pre moguće.
- ukoliko se radi o zalihama materijala i trgovačke robe – prilažu se ulazne fakture, ukoliko se radi o zalihama nedovršene proizvodnje i gotovih proizvoda – prilažu se kalkulacije proizvodnih cena.
Za slučaj izliva vode ili poplave:
- osiguravaču se podnosi što je pre moguće popis uništenih i oštećenih stvari, uz približnu naznaku vrednosti;
- ukoliko se radi o zalihama materijala i trgovačke robe – prilažu se ulazne fakture, ukoliko se radi o zalihama nedovršene proizvodnje i gotovih proizvoda – prilažu se kalkulacije proizvodnih cena.
Za slučaj provalne krađe, razbojničke krađe ili razbojništva:
- nastali događaj obavezno se prijavljuje MUP-u uz navođenje ukradenih stvari, uz približnu naznaku vrednosti;
- osiguravaču se obavezno prilaže potvrda o izlasku predstavnika MUP-a na lice mesta odnosno potvrda o prijavi slučaja;
- ukoliko se radi o razbojničkoj krađi ili razbojništvu dostavljaju se izjave eventualnih svedoka;
- ukoliko su ukradene zalihe materijala i trgovačke robe – prilažu se ulazne fakture, ukoliko su ukradene zalihe nedovršene proizvodnje igotovih proizvoda – prilažu se kalkulacije proizvodnih cena;
- po potrebi se dostavljaju i knjigovodstvene kartice odnosno knjigovodstvena stanja na dan nastanka osiguranog slučaja.
Za slučaj loma mašina:
- osiguranik je u obavezi da od strane ovlašćenog servisera ili drugog ovlašćenog stručnog lica dostavi Zapisnik o izvršenoj defektaži nastale štete na predmetu osiguranja i Predračun/Račun o izvršenoj popravci sa propratnim Radnim nalogom.
Za slučaj štete na usevima i plodovima:
- osiguranik je u obavezi da kompletno i tačno popuni Prijavu štete na usevima i plodovima i pošalje je na mejl stete.im@wiener.co.rs
Osiguravač će uputiti svog predstavnika na uviđaj i procenu štete u optimalnom roku, kada se na terenu steknu uslovi za utvrđivanje stvarnog obima i visine štete.
SPISAK DOKUMENATA POTREBAN ZA REŠAVANJE ŠTETE:
1. POŽAR I NEKE DRUGE OPASNOSTI:
1a POŽAR I EKSPLOZIJA:
- Potvrda MUP-a / Vatrogasne brigade
- Fotografije oštećenja
- Za štete NA GRAĐEVINSKIM OBJEKTIMA, dokaz da je predmet štete u vlasništvu osiguranika odnosno oštećenika
- Spisak oštećenih stvari (stvari domaćinstva/oprema/zalihe)
- Ulazne fakture i knjigovodstvene kartice za oštećenu opremu i ulazne fakture za zalihe (za proizvodnu delatnost sa kalkulacijom proizvodnih cena)
- Računi nabavke stvari u domaćinstvu ili izjava da se računi ne poseduju
- Druga dokumenta koja zatraži zaposleni kod osiguravača, zavisno od specifičnosti konkretnog slučaja.
1b OLUJA:
- Fotografije oštećenja
- Za štete NA GRAĐEVINSKIM OBJEKTIMA, dokaz da je predmet štete u vlasništvu osiguranika odnosno oštećenika
- Spisak oštećenih stvari (stvari domaćinstva/oprema/zalihe)
- Ulazne fakture i knjigovodstvene kartice za oštećenu opremu i ulazne fakture za zalihe (za proizvodnu delatnost sa kalkulacijom proizvodnih cena)
- Računi nabavke stvari u domaćinstvu ili izjava da se računi ne poseduju
- Druga dokumenta koja zatraži zaposleni kod osiguravača, zavisno od specifičnosti konkretnog slučaja.
1c UDAR GROMA:
- Fotografije oštećenja objekta i oštećenih stvari
- Za štete NA GRAĐEVINSKIM OBJEKTIMA, dokaz da je predmet štete u vlasništvu osiguranika odnosno oštećenika
- Spisak oštećenih stvari (stvari domaćinstva/oprema/zalihe)
- Ulazne fakture i knjigovodstvene kartice za oštećenu opremu i ulazne fakture za zalihe (za proizvodnu delatnost sa kalkulacijom proizvodnih cena)
- Računi nabavke stvari u domaćinstvu ili izjava da se računi ne poseduju
- Tačno definisati mesto udara groma (obeležiti odgovarajuću kućicu u formularu za prijavu štete)
- Druga dokumenta koja zatraži zaposleni kod osiguravača, zavisno od specifičnosti konkretnog slučaja.
1d IZLIVANJE VODE IZ INSTALACIJA:
- Fotografije oštećenja objekta i oštećenih stvari
- Za štete NA GRAĐEVINSKIM OBJEKTIMA, dokaz da je predmet štete u vlasništvu osiguranika odnosno oštećenika
- Spisak oštećenih stvari (stvari domaćinstva/oprema/zalihe)
- Ulazne fakture i knjigovodstvene kartice za oštećenu opremu i ulazne fakture za zalihe (za proizvodnu delatnost sa kalkulacijom proizvodnih cena)
- Računi nabavke stvari u domaćinstvu ili izjava da se računi ne poseduju
- Druga dokumenta koja zatraži zaposleni kod osiguravača, zavisno od specifičnosti konkretnog slučaja.
1e POPLAVA, BUJICA I VISOKA VODA
- Fotografije oštećenja objekta i oštećenih stvari
- Za štete NA GRAĐEVINSKIM OBJEKTIMA, dokaz da je predmet štete u vlasništvu osiguranika odnosno oštećenika
- Spisak oštećenih stvari (stvari domaćinstva/oprema/zalihe)
- Ulazne fakture i knjigovodstvene kartice za oštećenu opremu i ulazne fakture za zalihe (za proizvodnu delatnost sa kalkulacijom proizvodnih cena)
- Računi nabavke stvari u domaćinstvu ili izjava da se računi ne poseduju
- Druga dokumenta koja zatraži zaposleni kod osiguravača, zavisno od specifičnosti konkretnog slučaja.
2. LOM MAŠINA
- Zapisnik o izvršenoj defektaži sa jasno definisanim uzrokom nastale štete, sačinjen od strane ovlašćenog servisera ili drugog ovlašćenog stručnog lica;
- Predračun / Račun sa specifikacijom izvršenih radova;
- Propratni Radni nalog;
- Fotografije oštećenog dela, ukoliko je dostupno
- Druga dokumenta koja zatraži zaposleni kod osiguravača, zavisno od specifičnosti konkretnog slučaja.
FIZIČKA LICA
- računi o nabavci odnosno pisana izjava da se računi ne poseduju
PRAVNA LICA
- Knjigovodstvena kartica / ulazna faktura oštećene opreme
3. PROVALNA KRAĐA I RAZBOJNIŠTVO
- Potvrda ili uverenje MUP-a sa spiskom nestalih i oštećenih stvari, uz naznaku približne vrednosti;
- Predračun / Račun za sanaciju štete prouzrokovane oštećenjem građevinskih delova prostorija, instalacija i opreme u kojima su se nalazile osigurane stvari, prilikom izvršenja ili pokušaja izvršenja provalne krađe, razbojničke krađe, razbojništva kao i vandalizma (obesti) u toku izvršenja provalne krađe;
- Snimci sa sigurnosnih kamera, ukoliko isti postoje
FIZIČKA LICA
- Računi o nabavci otuđenih stvari, odnosno pisana izjava da se računi ne poseduju;
- Račun sanacije oštećenja objetka nastalog prilikom izvršenja provalne krađe
- Druga dokumenta koja zatraži zaposleni kod osiguravača, zavisno od specifičnosti konkretnog slučaja.
PRAVNA LICA
- Ulazne fakture i knjigovodstvene kartice za opremu i ulazne fakture za zalihe (za proizvodnu delatnost sa kalkulacijom proizvodnih cena)
- Pisana Izjava lica koje je konstatovalo šta je i u kojoj količini nestalo ili oštećeno;
- Kopija KEPO knjige s isknjiženjem manjka na dan nastanka štetnog događaja;
- Potvrda o depozitu;
- Dozvola Ministarstva trgovine za prodaju duvanskih proizvoda, ukoliko su oni predmet krađe;
- Pisana izjava knjigovođe o prosečnom PDV-u i prosečnoj marži.
- Račun sanacije oštećenja objetka nastalog prilikom izvršenja provalne krađe
- Druga dokumenta koja zatraži zaposleni kod osiguravača, zavisno od specifičnosti konkretnog slučaja.
4. LOM STAKLA
- Račun / Predračun za zamenu predmeta štete sa iskazanom vrstom i površinom.
- Druga dokumenta koja zatraži zaposleni kod osiguravača, zavisno od specifičnosti konkretnog slučaja.
5. VAŽI ZA SVE
- Za štete koje pretrpe PRAVNA LICA, neophodno je dostaviti instrukcije za plaćanje;
- Za štete koje pretrpe FIZIČKA LICA, neophodno je dostaviti broj dinarskog tekućeg računa (potvrda banke ili fotokopija osnovne banko-kartice bez njenog serijskog broja).
- Ukoliko se plaćanje ne vrši na tekući račun osiguranika odnosno oštećenika, priložiti njegovu pisanu izjavu o saglasnosti.
Obrasci za prijavu štete na imovini
NOVO! BRZA I LAKA PRIJAVA ŠTETE PREKO PORTALA!
Moj Wiener portal je mesto na kome imate mogućnost onlajn prijave šteta, tj. onlajn podnošenje zahteva za naknadu iz osiguranja. Pored toga imate pregledan i precizan uvid u osnovne informacije i trenutni status Vaših šteta: podatke o podnetim odštetnim zahtevima, status odštetnog zahteva, uvid u spisak dokumenata potrebnih za rešavanje odštetnog zahteva.
Registrujte se na Moj Wiener portal i prijavite štetu online, u svega par koraka!
Pomoću korisničkog imena i lozinke brzo i lako pristupate svom jedinstvenom korisničkom nalogu, dok uputstvo za registraciju možete preuzeti ovde.
Napomena: Ukoliko prvi put prijavljujete odštetni zahtev prijavu i dokumentaciju je potrebno poslati na gore navedeni mejl stete.im@wiener.co.rs