Koliko su Kinezi potrošili na kupovinu samo za jedan dan
Kupovna moć u Kini sve više raste, a koliko su Kinezi potrošači pokazuje i nedavni „Dan samaca“ koji se desio 11. novembra. Naime, tog dana, koji je pandan na primer američkom „Crnom petku“, kupci u Kini su za 24 sata potrošili 25,3 milijarde dolara i time postavili svetski rekord.
Oni su na trgovinskim platformama Taobao i Tmall, u sklopu Alibabe, tog dana kupili više od 800 miliona proizvoda domaćih i stranih brendova, među kojima su se našli elektronski uređaji, odeća, bela tehnika i drugo.
Kakav napredak je ovaj specifičan dan u Kini ostvario govori i podatak da je 2009. godine, kada se prvi put na onlajn portalima za trgovinu u sklopu holdinga Alibaba obeležio 11. novembar, ostvarena onlajn trgovina od samo osam miliona dolara.
Praznik ”Dan samaca” izmislili su kineski studenti 90-ih godina prošlog veka, kao svojevrsnu šalu studenata na Nanđing univerzitetu. Izabran je datum 11.11. jer simbolično predstavlja četiri individue. Nakon školovanja studenti su svoju neobičnu proslavu proširili u društvo pa su tako mladi počeli da slave Single’s Day. Ovaj “praznik”, poznatiji i kao Dan neženja, postao je tokom godina dan kada se izvrši najviše online i offline transakcija, u slavu svih samaca koji se time ponose, ali i onih koji samo žele da kupe nešto značajno jeftinije.