„Da posao klikne“
Kada je reč o internet trgovini i digitalnom preduzetništvu Srbija je ispod evropskog proseka, ali se stvari popravljaju pa je godišnja stopa rasta tog tržišta veća od 20 odsto. Tokom prošle, 2016. godine, u Srbiji je ostvareno oko 4 miliona transakcija putem interneta, a prosečna vrednost jedne „kupovine“ bila je oko 20 evra.
„Srbija u odnosu na zemlje EU nije najgora, ali nije ni dovoljno dobra“, smatra sekretar Udruženja za elektronske komunikacije Privredne komore Srbije Jelena Jovanović. Ona je na konferenciji za novinare iznela i podatak da se sledeće godine u sektoru elektronske trgovine na evropskom tržištu očekuje zarada od 650 miliona evra.
Prema njenim rečima, 77 odsto malih i srednjih preduzeća u EU imaju svoje veb prezentacije, što u Srbiji nije slučaj. Ona je dodala da su IT kompanije iz Srbije dobro kotirane u svetu, ali da uglavnom rade za inostrano tržište, a ne domaće kompanije, što bi, kako ističe, trebalo promeniti.
Da bi se situacija popravila Privredna komora Srbije (PKS) u saradnji sa Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija, uz podršku kompanije DHL International Beograd, organizuje seriju edukativnih radionica „Da posao klikne“.
Radionice će narednih nedelja biti održane u Beogradu, Somboru, Valjevu, Kraljevu i Užicu. Predavači će biti predstavnici PKS-a, Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija, Banca Intesa, Mikroelektronike, Male Srpske Prodavnice.