Gde preduzetnici najviše greše?
![Gde preduzetnici najviše greše?](https://wiener.co.rs/wp-content/uploads/2018/06/gde-preduzetnici-najvise-grese.jpg)
Mreža Business Network International Adria, koja je deo najveće organizacije na svetu za poslovno i preduzetničko umrežavanje, posetila je nedavno Srbiju i ukazala na greške koje privrednici prave u poslovanju, kako u regionu tako i u svetu.Kako za Danas kaže Jernej Pirc, nacionalni direktor za BNI Adria, preduzetnici dobro poznaju svoju delatnost, ali još nisu savladali sva pravila uspešnog poslovanja.Podaci BNI govore da se 98 odsto kompanija oslanja na sticanje novih klijenata pomoću preporuka, ali samo tri odsto kompanija ima razvijen sistem za generisanje biznisa tom metodom.BNI je uspela da razvije univerzalni sistem za poslovnu saradnju pomoću preporuka između članova kompanija, primenljiv na sva lokalna tržišta. Pirc smatra da u regionu jugoistočne Evrope nema dovoljno poslovnih škola koje na adekvatan način edukuju preduzetnike za bavljenje biznisom, ali ukazuje i na to da ni sami preduzetnici-početnici ne planiraju da investiraju u ta specifična znanja. Osim toga, jedan od razloga zašto ta znanja ne usvajaju jeste i nedostatak vremena jer su fokusirani na svoju osnovnu delatnost.„Verujem da je svako udruživanje preduzetnika bazirano na etičkim standardima dobro za razvoj privrede. Kad je počela ekonomska kriza, političari nisu znali na šta da se fokusiraju i kako da pronađu izlaz. Slično je i danas. Nije tako veliki broj zemalja u kojima se aktivnom politikom podržava razvoj mikro, malih i srednjih preduzeća, što je i te kako važno jer za izlazak iz krize nije dovoljan samo opstanak velikih preduzeća i kompanija. Veoma je važno stvoriti uslove i za proaktivan razvoj mikro, malih i srednjih preduzeća, koji ukupno zapošljavaju veći broj radnika“, tvrdi Pirc.Biznis netvork internešenel je od juna prisutan i u Srbiji. Time je preduzetnicima, kao i vlasnicima malih i srednjih preduzeća u Srbiji, pružena šansa ne samo da uvećaju obim posla već i da steknu nove klijente, i to razmenjujući ideje.