Istraživanje: Jedno loše iskustvo i prelaze kod konkurenata
![](https://wiener.co.rs/wp-content/uploads/2020/11/broj149-06.jpg)
Najnovije istraživanje SAS-a, globalnog lidera u analitici, pokazuje da je svaki treći korisnik spreman da promeni kompaniju čije usluge koristi nakon samo jednog lošeg iskustva.
Istraživanje kaže i da bi čak 90 odsto korisnika napustilo kompanije nakon dva do pet loših iskustava sa korisničkim servisom i prešlo kod konkurenata. Istraživanje pokazuje da je, uprkos promenama izazvanim pandemijom virusa korona, sve manje strpljenje korisnika sa kompanijama kod kojih naiđu na probleme.
Kompanije koje bi želele da izbegnu ovakav scenario više ne mogu da se oslone samo na niže cene, tvrde ispitanici. Istraživanje je pokazalo da korisnici, kada se odlučuju da troše svoj novac, veći značaj daju sveukupnom ličnom utisku i uslugama koje pružaju brendovi.
Kada je od ispitanika zatraženo da navedu tri najvažnije odlike dobrog iskustva, prilično ravnomerno su bili zastupljeni odgovori da se radi o mogućnosti zamene proizvoda, važnosti brzog odgovora korisničkog servisa, tvrdnji da je korisničko iskustvo važnije od niskih cena i popusta, značaju činjenice da se kompanije ponašaju odgovorno i opšte lakoće korišćenja usluge.
Istraživanje je za SAS sproveo 3Gem. Korisnici su popunjavali internet upitnik u avgustu, na raznim tržištima (Velika Britanija, Nemačka, Italija, Francuska, Španija, Holandija, Poljska, Švedska, Grčka, Saudijska Arabija i Južna Afrika), a svi su činili bazu ispitanika od deset hiljada punoletnih članova.