Kakva je budućnost tržnih centara?
![](https://wiener.co.rs/wp-content/uploads/2020/08/broj142-08.jpg)
„Kovid 19 je nešto što moderno maloprodajno tržište, tržište kancelarijskog prostora i ljudi nisu doživeli u savremenom neratnom periodu, posebno kada je reč o široko rasprostranjenim restriktivnim merama socijalnog distanciranja i zatvaranja. Kao takav, sigurno će ostaviti dublji trag u svetskoj ekonomiji i ponašanju potrošača“, kaže Aleks Linčev, menadžer Ada Malla u intervjuu za BIZLife magazin.
On kaže da će se prelazak na onlajn kupovinu i digitalizacija kupovnog iskustva dodatno poboljšati, ali da to ne treba posmatrati kao svemoguć trend. „Nedavna brza upotreba kanala onlajn prodaje i isporuka, koji je usvojio sve veći broj maloprodajnih brendova, poslužila je samo tome da pokaže da ova platforma, takođe, ima ozbiljnih ograničenja i nedostataka. Budući da su prodavnice širom sveta bile zatvorene, digitalna prodaja je skočila do neviđenog nivoa, ali uz velike operativne troškove“, kaže Linčev.
On smatra da se ne samo trgovci, već i kupci suočavaju sa ograničenjima onlajn maloprodaje kao što su mukotrpna iskustva vraćanja proizvoda koji ste kupili na mreži i, u razvijenijim zemljama, široko rasprostranjena zabrinutost javnosti zbog ekološkog uticaja prekomerne ambalaže koja se koristi prilikom isporuka, kao i saobraćajnih gužvi i porasta emisije gasova iz dostavnih vozila.