Kako povećati prodaju: 9 trikova srpskog preduzetnika
Društvene mreže odavno su postale mesto gde se može „iskopati“ dobar savet za biznis. Pogotovo ako pratite nekoga ko u toj sferi ima dosta iskustva.
Srpski preduzetnik Živojin Petrović je tako podelio na svojoj Fejsbuk stranici kako se devedesetih godina prošlog veka dovijao da poveća prodaju. On navodi da je u vreme teške ekonomske situacije morao da održi svoje preduzeće preduzeće „Processor Commerce”, čiji je vlasnik bio, „na pobedničkom tronu“.
„Negde oko 1993. kreirao sam slogan koji je godinama kasnije, pa čak i danas kod mnogih ljudi, ostao duboko urezan u sećanje: „Pozovite SMESTA – 655 DVESTA”
Trgovačke trikove koje je osmislio jer ih nije bilo u udžbenicima, sažeo je u sledećih 9 lekcija:
Lekcija 1. Prodavao sam tehniku… stavim popust 15% slabo ide. Onda ulubim rukom sa strane uređaj, napišem popust zbog oštećenja 15% i ide kao alva.
Lekcija 2. Na uređaje koje niko nije kupovao napišem: prodato, rezervisano ili kaparisano…i odmah svi traže isti takav. Cena nije važna.
Lekcija 3. Na uređaj koji dugo nije prodat napišem: „Uzorak. Nije za prodaju!“ i odmah svi baš taj hoće…onda zovem magacin kao preko veze…
Lekcija 4. Sa uređaja koji se slabo prodaje skinem cenu (paziti na inspekciju) i odmah se svi raspituju za isti. Onda kreće obrada i priča…
Lekcija 5. Kupci su mi uvek tražili novo. OK, ako već nemam stalno nove modele, svakodnevno sam premeštao istu robu po izlogu i radnji… i eto novog.
Lekcija 6. Na svim televizorima u prodavnici namestim isti program, to lepo izgleda, ali samo na modelu koji se najslabije prodaje pustim fudbal.
Lekcija 7. Ako baš nemam uređaj koji mi kupac traži isti odmah nabavljam i donosim mu ga kući, puštam u rad a kasnije ga obavezno pozovem da čujem da li je zadovoljan.
Lekcija 8. Uvek sam vodio računa da u radnji imam podjednako interesantne robe i za muškarce i za žene. U suprotnom kupovina kraće traje.
Lekcija 9. Preduzetnik mora da bude ljubazan i vrlo, vrlo pažljiv.