Kako „dišu“ domaća preduzeća?

Preduzeća u Srbiji u proseku imaju 22 godine, većem delu poslodavaca (dve trećine njih) otvaranje firme bio je prvi preduzetnički poduhvat, dok 68 odsto preduzetnika želi da zaposli kadrove sa punim radnim vremenom, navodi se u studiji „EY preduzetnički barometar” .
Male domaće kompanije nisu sklone da prodaju svoje firme. Samo 12 odsto anketiranih tu opciju shvata kao eventualno poželjnu. Čak 93 procenta preduzeća izjasnilo se da će ulagati u inovacije, a najpre u plasman proizvoda i dalji razvoj, kao i u IT tehnologije, piše Politika.
Najveći broj preduzeća u Srbiji finansira svoj rad iz sopstvenih prihoda, dok samo određeni broj koristi bankarske kredite. Postoje i oni koji imaju negativan stav prema mogućnostima alternativnog načina finansiranja. Takva percepcija preduzetnika polagano se menja, pa se u najnovijem „Barometru” oko polovine anketiranih, tačnije 47 odsto njih, izjasnilo da bi investicioni fondovi, kao alternativni vid finansiranja, odgovarali njihovim potrebama.