Agrokor donosi veću konkurentnost ili cene?
![Agrokor donosi veću konkurentnost ili cene?](https://wiener.co.rs/wp-content/uploads/2018/06/agrokor-donosi-vecu-konkurentnost-ili-cene.jpg)
Od dolaska Agrokora u Srbiju stručnjaci očekuju da borba za kupce bude oštrija i neizvesnija, ali i da ta kompanija preuzme misiju u povezivanju privreda regiona, dok neki očekuju i negativne efekte, poput rasta cena i smanjenja konkurencije.Eksperti smatraju da bi Agrokor i Delhaize možda i mogli prećutno da se dogovore o podeli tržišta, ali gotovo da ne postoji šansa da se dogovaraju o cenama i da bi u slučaju zloupotreba, Komisija za zaštitu konkurencije morala da ima ključnu ulogu.Sekretar Udruženja za trgovinu PKS Gordana Hašimbegović, međutim, kaže za Tanjug da ne očekuje da Agrokor zloupotrebi položaj na tržištu maloprodaje, s obzirom na to da je kompanija upoznata s važećim zakonima Srbije.Profesor Ekonomskog fakulteta Stipe Lovreta slaže se da bi Komisija za zaštitu konkurencije imala posla ukoliko Agrokor na srpskom tržištu eventualnim nelojalnim aktivnostima bude forsirao svoju proizvodnju na štetu drugih proizvođača.S druge strane, on naglašava da će nova kompanija postati regionalni lider u snabdevanju, pa otuda očekuje da preuzme značajnu misiju u širem regionalnom povezivanju privrede. Dva krupna igrača poput Agrokora i Delhaizea, smatra on, uvešće još intezivniju konkurenciju u borbi za potrošače, s obzirom na to da se potencijal tržišta ne povećava, već naprotiv stagnira, pa će borba za potrošača i tržište biti sve oštrija i neizvesnija.Glavni problem koncentracije u maloprodaji je, uveren je Lovreta, dosta visoko učešće do sada vodeće kompanije, dok su „pratioci lidera“ imali neuporedivo manje uloge, zbog čega on ocenjuje da je dobro što će ubuduće na tržištu maloprodaje biti dva podjednako jaka igrača.