Da li razumemo deklaracije na proizvodima?

Danica Zarić, direktorka IHIS Nutricionizma i član radne grupe za izradu pravilnika o prehrambenim i zdravstvenim izjavama, rekla je da potrošačima često nisu jasne oznake na proizvodima i da ne znaju šta one znače.“Proizvođači neretko ističu nutritivne i zdravstvene poruke koje poručuju kako je neki proizvod „bez šećera“, „sa vlaknima“, „obogaćen vitaminima“, „bez holesterola“ čime navode kupca da se opredeli za njihov proizvod. Tako se po pravilu dešava da kupac bude zaveden i da se zbog nerazumevanje deklaracije opredeli za kupovinu proizvoda koji zapravo nema pozitivan zdravstveni efekat“, istakla je Zaric.Ona je najavila da će istraživanje IHIS Nutricionizma i Asocijacije potrošača Srbije (APOS) o tome koliko potrošači razumeju deklaracije prehrambenih proizvoda i na koji način proizvođači mogu da ih unaprede, biti predstavljeno u oktobru na međunarodnom savetovanju „Hrana, ishrana & zdravlje III“.